
Ako funguje manipulácia verejnej mienky v tlačových médiach a čo to je?

Základná charakteristika
-
je to hodnotenie úsudku, myšlienok veľkého spoločenstva ľudí, teda väčšiny, vyjadrujúci vzťah k otázkam sociálneho a verejného života, ako priesečník názorov vyjadrujúci vzťah ľudí k aktuálnym otázkam – odrážajú postoje, názory a mienku väčšiny obyvateľstva
-
je to historická kategória, ktorá sa stále vyvíja (od najstarších prejavov v podstate bezprávnych systémoch, kde jej prejavy boli obmedzené, cez obdobie prvých priemyselných revolúcii až po súčasnosť)
-
je to spoločenský jav, ktorý je predmetom skúmania viacerých vedných odborov – filozofie, sociológie či politológie
Základné prístupy k hodnoteniu významu verejnej mienky:
-
liberalistická – chápe VM ako kontrolu vlády, alebo ako formu vlády
-
konzervatívna – chápe VM ako nevyhnutné zlo, s čím musí vláda rátať
Verejná mienka sa dá manipulovať. Potrebujete však mať pod kontrolov zdroje, ktoré masa ľudí číta alebo počuje, ako napríklad, denníky, TV či rozhlas. Dnes je to už aj Internet, kde vznikajú rôzne portály na čítanie. Čím viac týchto kanálov máte pod kontrolou, tým viac môžete ovplyvňovať verejnú mienku a zneužiť tak nevedomosť ľudí vo svoj prospech. Na médiach sa dá nielen dobre zarobiť ale ich aj dobre zneužiť. Dobrým príkladom je vykresľovanie politických oponentov a preferovanie iba tých, ktorí vyhovujú vlastníkom na ich ciele dostať sa k finančným štátnym zdrojom, ktoré sú veľmi veľké. Na oplátku potom politická strana dohodí biznis alebo zakázky priamo tejto spoločnosti. Tieto biznisy sú často skrývané aj inými neznámimi spoločnosťami, ktorý sa vlastníci snažia potom zakrývať a tajiť nastrčenými ľuďmi, ktorých nikto nepozná.
Rozoberieme si to na príklade niektorých záujmových skupín uvedených nižšie.


Penta už dlhé roky pôsobí ako výborný manipulátor verejnej mienky, vlastnia množstvo denníkov, mesačníkov či týždenníkov. Dole nájdete zoznam čo všetko vlastnia buď priamo alebo nepriamo. Samozrejme, že vám nikdy nepriznajú, že to manipulujú, vždy to budú popierať a rozprávať vám, že sú to nezávislé kanály a že oni nemajú na obsah žiaden vplyv.
1.Denníky:
Plus 1 deň
SME
Korzár
Uj Szó
2. Týždenníky:
Plus 7 dní
Trend
.Týždeň
Šarm
Báječná žena
Vasárnap
TV oko
Trnavské noviny
Týždenník pre Záhorie
Senec Pezinok
Nitrianske noviny
Týždeň na Pohroní
Naše novosti
Topoľčianske noviny
Trenčianske noviny
Noviny stredného Považia
Hornonitrianske noviny
Žlilinské noviny
Kysucké noviny
Liptovské noviny
Turčianske noviny
Oravské noviny
Banskobystrické noviny
Horehronie
Noviny Žiarskej kotliny
Novohradské noviny
Zvolensko-Podpolianske noviny
Humenský korzár
Bardejovský korzár
Rožňavský korzár
Michalovský korzár
Spišskonovoveský korzár
Popradský korzár
Ľubovniansky korzár
3. Dvojtýždenník:
Profit
4. Mesačníky:
Zdravie
Záhradkár
EMMA
Brejk
Pekné bývanie
Dobré jedlo
Poľovníctvo a rybárstvo
Včielka
Zornička
Ohník
Bobík
5. Internetové portály:
pluska.sk
aktualne.sk
atlas.sk
centrum.sk
lepsiebyvanie.sk
zeny.sk
mapy.sk
referaty.sk
wanda.sk
zlavovekupony.sk
pobox.sk
Cestovné poriadky
cp.atlas.sk
automix.sk
etrend.sk
sme.sk
Takže ak už vlastníte či ovládate takúto sieť, potom spúšťate rôzne čierne marketingové kampane podľa potreby, ako napríklad falošné prieskumy, písanie nepravdivých, zavádzajúcich správ, či vytváranie dojmu falošnej odbornosti a prinášanie klamlivých a nekompletných grafov, analýz či čísel. V prípade, že je pred voľbami začnú chŕliť jednostrannú kritiku na tých, ktorých oni nechcú vo vláde, lebo sa s nimi nedá spolupracovať alebo nie sú už tak alebo vôbec úplatný.
Toto všeko nám potvrdzuje celá nahrávka Gorily, ktorá odkryla na svet chobotnicu, ktorá tu na Slovensku pôsobí. Všetky články sú na jedno kopyto a verejnosť je dennodenne bombardovaná bez toho aby si to uvedomovovala. Píšu dovtedy, kým tomu masa ľudí naozaj nezačne veriť. Ide o taktiku, ktorá vyzerá asi takto. "Ak to píšu všade a všetci tak to asi bude pravda..." A tak sa chytí ryba do siete. Nič netušiaci občan si začne myslieť to čo oni chú, aby si začal myslieť a potom sa začal podľa toho vyjadrovať či následne aj konať vo voľbách.
Penta je hlavne spájaná so SMEROM či SDKU, no pre nich je to prakticky jedno, biznis nesmrdí a preto sú schopní spolčiť sa s hocikým len, len aby z toho mali prospech.
Najnovšia informácie je predaj Petit Press pod ktoré spadá aj SME, Korzár. Novým majiteľom Media Development Investment Fund New York. Penta však naďalej má vo vnútri svojich redaktorov, ktorí budú ovplyvňovať verejnú mienku.

Niekto by si myslel, že je to nejaký nemecký investor. Aj tu má svoje prsty PENTA. Poprepletané vlastnícke vzťahy sú vysvetlené nižšie pod linkom. Uvedieme ale ďalšie portály a denníky.
Slovenská pobočka nemecko-švajčiarskeho vydavateľstva sa v júli 2018 rozdelila na tri nástupnícke firmy:
-
Ringier Axel Springer SK,
-
Nový Čas, FPD Media (Siekel)
-
Život Publishing. News and Media Holding (NMH)
Ringier Axel Springer SK zostáva pôsobiť už len v digitálnom priestore.
Firma Nový Čas patrí do skupiny FPD Media ovládanej podnikateľom Antonom Siekelom. Od 1. augusta 2018 je vydavateľom denníka Nový Čas a nedeľníka Nový Čas Nedeľa.
Časopisy a ich weby, ktoré predal Ringier Axel Springer a od 1. augusta 2018 už oficiálne patria pod vydavateľstvo News and Media Holding:
Rovnako aj Aktuality.sk a Pravda spadajú pod celú túto pavučinku Penty no Pravda možno J&T, kde síce Pravda a Parlamentné listy spadaju pod Oligarchu Iva Valentu, ale ten môže vystupovať ako zasterka a dohody s Pentou alebo J&T. Pavučina prekrýva vlastníctvo rôznymi holdingovými spoločnosťami, aby nodochádzalo k napadnutiu protimonopolným úradom. Každopádne je to jeden alebo druhý a obaja prikrývajú stranu SMER (HLAS).


Chlapci sa učia rýchlo. Aj takto sa dá ľahko opísať spoločnosť Esset, ktorá sa začala angažovať do politiky pred necelým rokom. Pravdepodobne túži po expanzii svojho biznisu aj do iných sfér a zistila, že sa môže dostať k nemalým finančným zdrojom. Majitelia firmy Esset za posledné roky získavajú čoraz väčší politický vplyv. Nimi financovaní hráči sa stávajú známejšími a úspešnejšími: Matúš Vallo bol zvolený za primátora Bratislavy, Denník N sa pevne etabloval na mediálnej scéne a Progresívne Slovensko atakuje vstup do parlamentu. Hlavne tí, čo Esset kritizujú, ich často označujú za „oligarchov“. Je toto označenie primerané alebo zavádzajúce?
Hlavnou úderokou pre manipuláciu verejnej mienky je Denník N. Tento denník sa snaží maximálne kritizovať oponentov a maximálne pozitívne vykresľovať stranu Pregresívne Slovensko a ich členov. No pred niekoľkými rokmi začali vytvárať viac médií, zoznam.
StartitUp.sk
Demagog.sk
Fontech.sk
Interez.sk
Iness.sk
Refresher.sk
Denník N
SME už tiež kúpili progresívci
Aktuality.sk
Yimba.sk
Receptik.sk
Emefka.sk
Odzadu.sk
Markiza.sk
Transparency international slovensko
Amnesty international slovensko
Zastavme korupciu
Babske veci
Femm.sk
Psych.sk
cynickaobluda.com
HN

Osobitnou kapitolou sú Hospodárske noviny, ktoré vlastní Andrej Babiš, ten ale je tiež prepojený cez Smer a Pentu. Hospodárske noviny (HN) je celoštátny denník s dôrazom na ekonomiku vychádzajúci na Slovensku od januára 1993. Jeho vydavateľom je vydavateľstvo MAFRA Slovakia, a.s. (predtým ECOPRESS, a.s.), ktoré v súčasnosti vlastní český miliardár slovenského pôvodu Andrej Babiš.

Vlastníctvo je veľmi utajené a zastrešuje ho Združenie ľudí za lepšiu budúcnosť. Majiteľ neznámy ale...
Z obsahu vyplýva, že má veľmi blízko ku konšpiračným stránkam. Linky na DVA DVA, ktorí sú podporovatelia Harabína a strany Vlasť, či Parlamenté listy, Zem a Vek, Hlavné správy neveštia nič dobrého.
Môže ísť o niekoho z ĽSNS, VLASŤ či SNS. Časom sa však ukáže, kto je kto...
V každej tlači však nájdeme aj nezávislých a objektívných novinárov, ktorí sa snažia objektívne hodnotiť dianie na našej domácej scéne. Príkladom je v aktualitách.sk Marek Vagovič. Jeho protikladom s hejtérskym nádychom je Peter Bardy, Monika Tódová, Beáta Balogová, Peter Tkačenko
Ako vidíte sami moc a peniaze potrebujú aj média a tie hrajú v tejto hre s ľudmi obrovskú úlohu. Manipuluje sa tak dav tých, ktorý nie sú schopní vidieť do hlbky a za hranice kde sa nachádza moc, peniaze či mafia.
Čo sa týka manipulácie prieskumov, tejto téme sa budeme venovať v osobitnej sekcii.
POZOR!!!
Zákaz kopírovať texty bez súhlasu spoločnosti
Be3ee | Feel Free
Spoločnosť uďeľuje povolenie len na zdieľanie odkazov na originálny článok.