top of page

Moje komenty k blúzneniu o škodlivosti prorodinnej reformy Matoviča

Updated: Jun 10, 2022



Peter Mulík Zipser Peter, to hádam nie ...

Podpora rodín musí byť taká, aby stimulovala mať mladých zdravé rodiny a pokiaľ si trúfnu na veľké, aj v tom ich podporiť. S manželkou sme vychovali 10 detí

10 maturít

4 magisterské diplomy, z toho myslím tri červené a dve odmeny za vynikajúce diplomovky

3bakalárske diplomy z toho dve pokračovania na magistra


Ani jedno dieťa sa neplance, ale plnohodnotne pracujú,

Všetky skončili prírodovedné, technické a jedno ekonomickú školu.

(2x teoretická matika, 1x fyzika, 1x elektro, 1x architektúra, 1x biotechnológie, 1x ekonómia)

Jedno dieťa našu krajinu krásne reprezentovalo na IMO (medz.mat. olympiáda), zo slovenských reprezentantov bola tretia.

Viac detí hralo na hudobných nástrojoch, najstarší dokonca tak, že manželka ho chcela dať na konzervatórium, ja som bol proti, lebo som vedel, že to ešte nestačí na prieraz, tri ďalšie tiež klavír, ďalší flauta, ďalšia flauta, saxofón, hrala aj v nitrianskej jazz kapele ...


Prosím nejaký manuál, ako rozhodnúť, ktoré rodiny majú dostať “zmysluplne" podporu, keď napríklad my sme skoro celý život nemohli doniesť deťom jahody, banány, nikdy sme s nimi neboli na dovolenke, lebo sme museli aspoň niečo dať do hrnca. Alebo?


Alebo čo za zmysluplnosť? Napríklad to, že som si ho mal odrezať alebo čo? Lebo to som počúval od sociek, čo sa im decká stali grázli a vyvrheli či narkomani, celý život !!!


Peter Mulík Zipser a ešte ku krúžkom. Ja som za krúžkovné. Prečo? Lebo napríklad mojim deťom sa na matike obetoval profesor Teplička nezištne, zadarmo a pritom v tej istej skole kadejakí liezengúzi sa len pregrciavali. a pregrciavajú. krúžkovné nie je debilné. Prinesie učiteľom možnosť ísť o 300 mesačne v priemere v čistom hore. Nebývalé zvýšenie platu, nebývalé. Len treba niečo pozitívne urobiť, nie drístať ako kaderník.


Krúžkovné je najgeniálnejšia myšlienka, ktorá napraví školstvo a dostane ho späť na fantastickú Komenského úroveň uhorského školstva.


Dobre povedal jeden učiteľ, že oni už majú averziu na "reformu", treba revitalizovať, teda vrátiť starú a vynikajúci kvalitu nášho školstva, ktoré produkovalo ľudí ako Ilkovič, Hronec, Stodolovci, Jedlík a mnohí iní géniovia zašlej doby ...


Nie tu dookola drístať o reformách a podporovať podpriemer a úpadok, ako sa to robí od 1948 roku ...


Toto vravím ja, absolvent vtedy najťažšej školy na Slovensku s červeným diplomom, ktorý vychoval deti, čo som vymenoval. Moje slovo musí mať váhu 1 000 000 slov kaderníka a podobných ako je tá z paláca, prípadne miliardy kadejakých sulikov …

Peter Mulík Zipser inde som napísal, spravím z toho textu článok. Peter, tárate a riadne ...

Krúžky nie sú ale žiadne nezmysly. Krúžky sú to, čo deti katapultuje do riadneho sveta ...

Ale bojím sa, že neviete, o čom píšem, aj keď som to riadne opísal inde. Len "drobnosť" Moje deti sa zúčastňovali rôznych korešpondenčných seminárov, či z fyziky, matematiky, biológie, chémie.

Ale aj takých "nezmyslov" ako klavír, flauta, saxofón. Kým bola možnosť, snažili sa chodiť lyžovať, bicyklovali sa ... Niektoré sa naučili plávať v školskom bazéne na takom "nezmysle", krúžku ...


Ach jaj, ach jaj ...


Ja som učil deti ako mladý programovanie (ešte na PMD) a všetky tie deti, ktoré sme takto učili, sa výrazne lepšie uplatnili. Jeden chlapec, ktorý bol vyslovene z asociálnej rodiny, sa dostal na 5ročnú učňovku a potom som ho stretol, ako mi vravel, že je prijatý na VŠ. Bez toho krúžku by chlapec anilen nematuroval. To len na okraj tých "nezmyslov" ...


Tie deti to programovanie tak nadchlo a vôbec ich netrápilo napríklad, že sme učili tohto chlapca a vedľa bol premiant, syn učiteľky matematiky, ktorý bol ale fakt výnimočný. Práve naopak, toho chlapca z hroznej rodiny to nesmierne motivovalo, každú vec, čo sa naučil, sa nesmierne tešil a zisťoval, že to ide ... Proste, toto vyučovanie, kde máte v triede 30 detí nikdy neposkytne dieťaťu. Viem o čom vravím, lebo môj otec mi poskytol individuálnu výuku, keď zistil, že ma baví matematika a fyzika. Nikdy na ten "nezmysel" ako píšete, nezabudnem ... Ten ma katapultoval … Ale toto nevedia dať zďaleka všetci rodičia. Zďaleka nie každý je ako pán Vodička z Košíc, čo zo syna vychoval výnimočný matematický talent. A na to sú tie “nezmyselné” krúžky.

Pane asi naozaj netušíte, čo tu vypisujete … akú nesmiernu škodu robíte mládeži našich národov …

Píšem to pri takom “nezmysle”, ako sú klavírne koncerty od Chopina ...


#slovensko

bottom of page